حساب پم
حساب پم

حساب پم چیست؟

حساب پم چیست؟ اصلاح حساب پم مخفف عبارت Percentage Allocation Management Modul است. پم یا PAMM، سرویسی است که به معامله گر یا مدیر حساب اجازه می دهد در یک حساب معاملاتی، سرمایۀ سرمایه گذاران متعددی را مدیریت نماید. معامله گران حرفه ای بابت مدیریت سرمایۀ سرمایه گذاران سود اضافی به دست می آورند. 
سرویس حساب های PAMM سرمایه گذاران و مدیران را به هم متصل می کند و اجازه می دهد سرمایه گذاران بدون معامله مستقل درآمد کسب کنند و مدیران به خاطر معاملات موفق درآمد بیشتری داشته باشند.

اگر برای معامله در بازار فارکس اطلاعات و یا وقت کافی ندارید، می توانید در حساب PAMM با مدیریت معامله گران با تجربه سرمایه گذاری کنید.
یا اگر شما در بازار فارکس مدتی طولانی و با موفقیت کار می کنید، می توانید توانایی های خود را در مدیریت یک حساب PAMM به کار بگیرید.

سرمایه گذار حساب پم PAMM کیست و مزایای سرمایه گذاری در حساب پم چیست؟

سرمایه گذار حساب پم، شخصی است که مایل است در یک حساب پم سرمایه گذاری کند، بدون اینکه اختیار برداشت وجه از حساب خود را به سایرین بدهد.
سرمایه گذار با توجه به آمار و عملکرد مدیر پم، حساب یا حساب های پم موفق را انتخاب می کند و یک حساب سرمایه گذاری  افتتاح می نماید. در صورت کسب سود، میزان از پیش توافق شده ای از سود، به مدیر پم اختصاص می یابد.
 
​مزایای پم برای سرمایه گذار:
امکان دریافت درآمد بدون داشتن تجربه در بازارهای FOREX و CFD
مقدار حق العمل حساب پم از پیش تعریف شده است و فقط در صورت حصول سود محاسبه می گردد. این مساله باعث تلاش مدیر  برای رسیدن به نتیجۀ مثبت می گردد.
امکان انتخاب میان صدها مدیر و انجام سرمایه گذاری به تعداد نامحدود در حساب های پم
امکان برداشت تنها توسط سرمایه گذار
امکان افزایش مبالغ سرمایه گذاری شده و برداشت آن در پایان هر دورۀ سرمایه گذاری که معمولاً برابر با یک هفته است وجود دارد.

چگونه در یک حساب پم سرمایه گذاری کنم؟

برای سرمایه گذاری در حساب مدیریتی (PAMM) لازم است به صفحه آمار حساب انتخاب شده مراجعه کنید. (اینجا کلیک کنید.) بعد از کلیک کردن بر روی نام حساب مدیریتی در لیست رتبه بندی در صفحه جدید مرورگر باز می شود.
کلیک بر روی دکمۀ “سرمایه گذاری” در صفحه آمار، پنجره ایجاد درخواست انتقال پول به حساب مدیریتی در کابینه مشتری را باز می کند.
غیرفعال بودن دکمۀ “سرمایه گذاری” در صفحه آمار بدان معنی است که امکان انتقال پول به حساب مدیریتی مسدود شده است.

مشتری به عنوان سرمایه گذار می تواند هم توسط حساب عادی و هم توسط حساب سرمایه گذاری خود انتقال پول به پم را انجام دهد و اگر از طریق حساب معاملاتی عادی حساب PAMM را شارژ کند ، برای سرمایه گذار به طور اتوماتیک یک حساب سرمایه گذاری افتتاح می شود. و اگر مشتری، قبلا حساب سرمایه گذاری افتتاح کرده باشد. با زدن  دکمه “سرمایه گذاری” برای او یک حساب جدید سرمایه گذاری،  افتتاح نمی گردد و پول از همان حساب سرمایه گذاری به پم منتقل میگردد.
از یک حساب سرمایه گذاری، می توان برای سرمایه گذاری در چندین حساب پم استفاده کرد.
 
قابل توجه است که برای امکان سرمایه گذاری، مشتری باید در حساب عادی یا سرمایه گذاری خود، طبق پیشنهاد مدیر حساب برای سرمایه گذاری، موجودی کافی داشته باشد.

مدیر حساب پم کیست و مدیریت پم چه مزایایی دارد؟

مدیر حساب پم شخصی است که با آن حساب پم ترید می کند و سایر سرمایه گذاران می توانند در حساب PAMM او، سرمایه گذاری کنند. مدیر حساب نمی تواند سرمایه مشتریان را برداشت کند. فقط در صورت سود، میزان از پیش توافق شده ای از سود را دریافت می کند.

دقت داشته باشید که عامل پم با مدیر پم متفاوت است. 

مزایای پم برای معامله گر حساب یا مدیر حساب
امکان استفاده از تجربه و دانش خود برای بدست آوردن درآمد بیشتر
مقدار حق العمل به مدیریت موفقیت آمیز مدیر و حجم سرمایۀ جذب شده توسط سرمایه گذاران وابستگی دارد
جذب تعداد نامحدود سرمایه گذاران و تعیین حداقل مبلغ و دورۀ سرمایه گذاری
برای افتتاح حساب پم (مدیر) لازم است حساب معاملاتی فعال شده با حداقل موجودی به مبلغ ۳۰۰ دلار را داشته باشید.
 

عامل حساب پم کیست و برنامه عامل پم چه مزایایی دارد؟

عامل حساب پم، شخصی است که جهت جذب سرمایه گذار برای یک حساب پم فعالیت می کند و در صورت موفقیت حساب پم، بخشی از سود مدیر حساب پم را دریافت می کند. این عامل، از سرمایه گذاران هزینه یا سودی دریافت نمی کند. عامل پم یا عامل حساب پم می تواند در جذب سرمایه گذار به مدیر حساب پم کمک کند و بخشی از سود مربوط به سرمایه جذب شده را از مدیر دریافت نماید. عامل پم از سرمایه گذار جذب شده وجه یا سودی دریافت نمی کند.

دقت داشته باشید که عامل پم با مدیر پم متفاوت است. 

برنامۀ همکاری عامل پم، برنامۀ ویژه ای جهت جذب سرمایه گذاران به حساب پم است. مدیر حساب PAMM بخشی از سود خود را جهت تشویق اشخاصی که سرمایه گذاران جدید را جذب می نمایند، اختصاص می دهد و این میزان را در زمان افتتاح پم مشخص می کند.
 
این سرویس به نفع مدیر حساب است، زیرا هر چقدر حجم سرمایۀ تحت مدیریت وی بالاتر باشد، سود وی نیز بالاتر می رود.
این سرویس به نفع عامل پم است، زیرا در صورت حصول سود و موفقیت حساب، تا زمانی که سرمایه مشتریان جذب شده توسط عامل پم، در حساب در جریان است، برای عامل پم نیز سود می آورد.
این سرویس به نفع سرمایه گذار است، زیرا خدمات عامل پم برای سرمایه گذار رایگان است.

چگونه می توانم معامله گر PAMM شوم؟ یا چگونه به عنوان مدیر حساب پم ثبت نام کنم؟

ابتدا دقت داشته باشید که عامل پم با مدیر پم متفاوت است. حساب معاملاتی یا سرمایه گذاری را به مبلغ حداقل ۳۰۰ دلار شارژ کنید (برای حساب از نوع MT4 Fixed و MT4 NDD)، مقررات شرکت و قرارداد اضافی مدیر پم را مطالعه نمایید؛
در کابینه شخصی خود ، وارد بخش “حساب مدیریتی پم (PAMM) ” شده و قسمت “برای مدیر” را کلیک کنید.

برای ایجاد پیشنهاد مدیر باید در فرم درخواست افتتاح حساب PAMM معامله گر موارد زیر را مشخص کند:
– درصد کارمزد مدیر سرمایه (درصدی که تریدر بابت خدمات خود می گیرد)
– دوره سرمایه گذاری (دورۀ سرمایه گذاری در پم که بر اساس هفته مشخص می شود. دوره ای که پس از گذشت آن سرمایه گذار می تواند پول خود را بدون پرداخت جریمه برداشت کند)
– حد اقل مبلغ شارژ (حداقل مبلغی که توسط سرمایه گذار به حساب پم واریز می شود)
– دپوزیت اولیه مدیر سرمایه (دپوزیت اولیه تریدر)
– جریمه بابت برداشت وجه قبل از اتمام دورۀ سرمایه گذاری
– پاداش نماینده پم (عامل پم)

مثلاً، حساب PAMM با شرایط ۳۰۰/۳۰/۱۰/۴/۱۵ به این معنا می باشد:
حداقل مبلغ سرمایه گذاری ۳۰۰ دلار است
حق العمل مدیر پم ۳۰ درصد سود معاملات است
جریمه متوجه سرمایه گذار بابت برداشت وجه قبل از پایان دورۀ سرمایه گذاری ۱۰ درصد است
دوره سرمایه گذاری ۴ هفته است
حق العمل عامل پم ۱۵ درصد است.

پس از وصول و بررسی درخواست حساب مدیر پم (که ممکن است تا ۴۸ ساعت طول بکشد)، کارشناس این شرکت جهت تائید شرایط حساب با مشتری تماس می گیرد.
پس از انجام تأییدیۀ تلفنی، حساب پم مشتری، افتتاح و مبلغ تعیین شده از حساب معاملاتی مشتری به این حساب منتقل می گردد و لاگین و پسورد آن به آدرس ایمیل مشتری ارسال می گردد.
در زمان افتتاح پم، یک حساب سرمایه گذاری هم برای مشتری افتتاح می گردد و برای شارژ و برداشت از حساب PAMM، از این حساب سرمایه گذاری استفاده می شود.

چگونه به عنوان مدیر حساب پم ثبت نام کنم؟

ابتدا دقت داشته باشید که عامل پم با مدیر پم متفاوت است. برای ثبت نام به عنوان عامل پم، در کابینه شخصی خود، وارد بخش “حساب مدیریتی پم (PAMM) ” شده ، “برای عامل پم” را بزنید.
به صفحه ثبت نام به عنوان عامل پم هدایت می شوید. در این صفحه ثبت نام کنید.
در کادر مربوط به ثبت نام، تیک قسمت “شرایط و ضوابط سرویس “حساب پم” را خوانده ام و قبول دارم” را بزنید.
در کادر نام عامل پم، نام مورد نظر خود را بنویسید.
قبل از ثبت نام به عنوان عامل پم لازم است مقررات ارائه سرویس “حساب پم” را بخوانید.
برای ثبت نام به عنوان عامل پم، مشتری می بایست حساب سرمایه گذاری دلاری را داشته باشد.
حساب سرمایه گذاری، در ضمن انجام پروسۀ ثبت نام به عنوان عامل پم، به طور خودکار افتتاح می شود.

آیا PAMM همان کپی ترید است؟

از نظر ماهیت هر دو امکان اعمال معامله تریدر موفق بر روی حساب سرمایه گذار است ولی در اجرا تفاوت هایی با هم دارند که شامل امکان کنترل بر روی معامله در کپی و عدم آن در حساب پم و درگیر بودن همه سرمایه در معامله مدیر در پم و مجزا بودن سرمایه ها در کپی ترید است. مطالب بیشتر در مورد کپی ترید و حساب پم را اینجا بخوانید.

آیا حساب های PAMM سودآور هستند؟

این حساب می تواند برای سرمایه گذاران و مدیران آن سود آورد باشد اگر معامله ای که سرمایه گذار در آن شرکت کرده است همراه با سود باشد.

آیا تجارت PAMM ایمن است؟

به طور کلی، استفاده از حساب های PAMM ایمن است به این شرط که سرمایه گذاران و مدیر، بروکری معتبر را انتخاب کنند و روابط مالی و معاملاتی خود را از طریق سرویس این بروکر برقرار سازند.

از طریق خدمات ما می توانید پس از افتتاح حساب در بروکر های طرف قرارداد ایران بورس آنلاین، حساب های پم فیبوگروپ و حساب پم آلپاری را افتتاح نمایید و از مزایای بهترین حساب های پم فیبوگروپ و بهترین حساب پم الپاری بهره مند شوید.


سوالات مرتبط