تقویم اقتصادی (Economic Calendar)، تاریخ انتشار داده‌ها و رویدادهای اقتصادی مهم است، داده‌هایی که می‌توانند بر بازار فارکس و کل بازارهای مالی تأثیر بگذارند. انتشار برخی از شاخص‌های اقتصادی همیشه بر بازار تأثیر دارند و نوسانات و حرکات قیمتی بزرگ و شدیدی را به راه می‌اندازند. به همین دلیل معامله گران و سرمایه‌گذاران به یک تقویم اقتصادی دقیق و سریع نیاز دارند تا از رویدادهای مهم و ریسکی پیش رو اطلاع یابند.
تقویم اقتصادی به معامله گران کمک می‌کند تا از روند رویدادهای بازار اطلاع یابند. شاید تقویم اقتصادی برای بازارهای سهام، اوراق قرضه یا رمزارز ها اهمیتی نداشته باشد، اما معامله گران بازار فارکس همواره باید تقویم اقتصادی را دنبال کنند. به خصوص که بازار فارکس بیش از سایر بازارها تحت تأثیر سیاست‌های پولی و مالی قرار می‌گیرد. در واقع تغییر سیاست‌های پولی و یا چشم‌انداز سیاست‌های پولی محرک اصلی بازار فارکس است. بانک‌های مرکزی به عنوان مسئول تعیین سیاست‌های پولی به کمک داده‌های اقتصادی در سیاست‌های پولی تغییراتی اعمال می‌کنند. به همین دلیل است که معامله گران باید روند تغییرات شاخص‌های اقتصادی را دنبال کنند تا از چشم‌انداز سیاست‌های پولی هم اطلاع یابند.
شاید در نگاه اول چنین برداشت کنید که تقویم فارکس تنها برای سرمایه‌گذاران بلندمدتی که از تحلیل بنیادی برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند، مفید است. اما واقعیت این است که حتی معامله گران و نوسان گیران کوتاه‌مدت بازار هم به تقویم اقتصادی نیاز دارند. تقویم اقتصادی می‌تواند به معامله گران کمک کند تا از رویدادهای ریسکی اطلاع یابند و بر اساس این اطلاعات، ریسک و بازدهی معاملات را مدیریت کنند.
تقویم اقتصادی فارکس ایران بورس آنلاین
اعداد و رنگ‌ها در تقویم اقتصادی به چه معنی است؟


سوالات مرتبط