شاخص ADP ارزیابی از عملکرد بازار کار آمریکاست که به طور ماهانه تهیه و منتشر می‌شود. شاخص ADP تنها به تغییرات اشتغال در بخش خصوصی و غیر کشاورزی تمرکز دارد. این گزارش از سال ۲۰۰۶ و توسط شرکت Automatic Data Processing Inc. تهیه می‌شود. معمولاً این شاخص در اولین چهارشنبه هر ماه میلادی منتشر می‌شود و می‌توانید از تقویم اقتصادی ایران بورس آنلاین برای پیگیری آن استفاده کنید.
شاخص ADP معمولاً برای ارزیابی وضعیت بازار کار آمریکا و پیش‌بینی عملکرد شاخص NFP استفاده می‌شود. با این حال شاخص ADP همبستگی قوی با NFP ندارد. یعنی رشد قوی شاخص ADP به معنی رشد قوی NFP نیست.
رشد قوی شاخص ADP به این معنی است که افراد زیادی در بخش خصوصی استخدام شده‌اند. هر چه تعداد افراد استخدام شده و شاغل بیشتر باشد، درآمد خانوارهای آمریکایی هم بیشتر خواهد شد و در نتیجه مخارج مصرف‌کنندگان هم بالا خواهد آمد. این خبر خوبی برای اقتصاد آمریکا و دلار خواهد بود. همچنین بایستی توجه داشت که معامله گران بازار فارکس، از شاخص‌های اقتصادی برای پیش‌بینی چشم‌انداز سیاست‌های پولی (مثل تغییرات نرخ بهره) هم استفاده می‌کنند. یعنی رشد قوی شاخص‌های اشتغال می‌تواند منجر به افزایش نرخ بهره و تقویت دلار شود. در مقابل رشد ضعیف داده‌های اشتغال می‌تواند به کاهش نرخ‌های بهره و تضعیف ارزش دلار منتهی شود. معمولاً رشد زیر ۱۰۰ هزار واحد در ماه ADP زنگ خطری برای اقتصاد آمریکاست.


سوالات مرتبط