حساب دمو فارکس و حساب معاملاتی واقعی از بسیاری جهات یکسان هستند. تنها تفاوت عمده بین این دو حساب این است که در حساب دمو (آزمایشی) شما با پول مجازی معامله می کنید تا بتوانید مهارت و تجربه خودتان را در تحلیل و بازار و مدیریت معاملات محک بزنید.. یعنی در حساب دمو، در صورتی که تمام موجودی خودتان را ضرر کنید یا سودی به دست بیاورید، در عمل هیچ نفع و ضرر مادی متوجه شما نخواهد بود.

حساب دمو تا چه اندازه بازار واقعی فارکس را شبیه‌سازی می‌کند؟

  • قیمت‌ها :حساب‌های دمو معمولاً داده‌های قیمتی زنده بازار را به شما ارائه می‌دهند، بنابراین از این نظر، تجربه معامله شما بسیار نزدیک به بازار واقعی است.
  • شرایط بازار: شما می‌توانید تجربه کنید که چگونه بازارها در شرایط مختلف رفتار می‌کنند، از جمله در زمان اخبار مهم اقتصادی و رویدادهای بازار.

تفاوت‌های کلیدی

  • عدم وجود ریسک واقعی: از آنجا که حساب دمو با پول مجازی کار می‌کند، احساسات و فشارهای روانی ناشی از معامله با پول واقعی در آن وجود ندارد. این می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تصمیم‌گیری‌های معاملاتی شما داشته باشد.
  • پاسخ بازار: در حساب دمو، تمام معاملات به طور خودکار و بدون تأخیر اجرا می‌شوند، بدون در نظر گرفتن اندازه معامله. در بازار واقعی، بزرگی یک معامله می‌تواند بر سرعت و قیمت اجرای آن تأثیر بگذارد.
  • اسلیپیج (لغزش قیمت): در حساب‌های دمو، معمولاً شاهد اسلیپیج نیستید، در حالی که در بازار واقعی، اسلیپیج، به‌خصوص در زمان نوسانات شدید بازار رایج است.

حساب دمو یک ابزار آموزشی ارزشمند برای فراگیری نحوه کار بازارها، تست استراتژی‌ها و آشنایی با پلتفرم معاملاتی است. اما معامله‌گران باید آگاه باشند که موفقیت در حساب دمو الزاماً به معنای موفقیت در بازار واقعی نیست. تفاوت‌ها در احساسات، اجرای معاملات و دیگر عوامل بازار واقعی می‌تواند تجربه معاملاتی متفاوتی را برای شما ایجاد کند.

همچنین توصیه می شود همواره بالانس حساب دمو را بر روی مبلغی قرار دهید که در معامله واقعی امکان یا تمایل دارید آن مقدار از سرمایه خود را در معاملات درگیر کنید.


سوالات مرتبط